Prinsessmamman

Om mamman, hennes små prinsessor, pappan, livet och sådär...

20 februari 2007

Al Gore

Jag är ingen miljökämpe.
Snarare buse.
Det har jag skrivit om förut.
Men idag såg vi denna filmen på jobbet.
Al Gores "An inconvenient truth".
Och den satte sig.

Skrämmande bilder om vad alla utsläpp gjort med vår planet bara på 30 år.
Aftonbladet publicerade en bildserie i november som också visar en skrämmande syn - "Här dör vår planet".

Jag tror inte att jag kommer bättra mig efter denna filmen men jag kommer bära med mig tankarna på alla skrämmande bilder och vara glad att jag lever nu och inte om hundra år. Men hur kommer det bli för våra barn?

(filmen går att hyra i din videobutik)

3 Comments:

  • At 20 februari, 2007 20:52, Anonymous Anonym said…

    Det märkliga är - tycker jag - att efter att man blivit "väckt" glömmer man så fort igen och hamnar i gamla fotspår...

     
  • At 20 februari, 2007 22:20, Blogger Camillas lockar said…

    Jag har också sett den. Men hur mycket har man ändrat på sitt livsmönster...? Skrämmande verkligen. Jag fasar för när Afrika och Asien utvecklas så mycket som filmen förespråkar. För det kommer ju att hända. Tidsfråga. Hjälp.

     
  • At 21 februari, 2007 18:59, Blogger Prinsessmamman said…

    Visst är det så... att man ser... och glömmer... bättrar sig inte ett dugg...

    Håller med dig Camilla att det är skrämmande med utvecklingen i Kina. Såklart de har rätt att komma upp sig men med en miljard kineser blir det stor påverkan som inte funnits förut...

     

Skicka en kommentar

<< Home